Σε καθοδική τροχιά περνούν οι προϋπολογισμοί marketing στην Ευρώπη, εν μέσω παγκόσμιας επιβράδυνσης της επένδυσης.
Αυτό προκύπτει από το τελευταίο Global Marketing Index (GMI) του WARC, τον μηνιαίο δείκτη της διεθνούς βιομηχανίας marketing: τιμές άνω του 50.0 σηματοδοτούν ανάπτυξη και κάτω του 50.0 μείωση.
Οι προϋπολογισμοί marketing στην Ευρώπη κατέγραψαν τιμή 49,7 τον Μάιο, σε σχέση με 50,9 τον Απρίλιο.
Είναι η πρώτη φορά, που ο δείκτης της περιοχής κινείται πτωτικά από τον Σεπτέμβριο του 2020, μετά το disruption που προκάλεσε η πανδημία Covid-19.
Αν και οι αγορές Αμερικής και Ασίας-Ειρηνικού ακολουθούν ανοδική πορεία, η επιβράδυνση είναι σημαντική, με την τιμή του δείκτη να φτάνει το 56,1 και 64,7 αντίστοιχα.
Οι εξελίξεις διαμορφώνονται στη σκιά του πληθωρισμού στα media, που έσπασε ρεκόρ το 2021, ειδικά στην Ευρώπη και συνεχίζει να ενισχύεται και φέτος.
Ενδεικτικά, η τιμή της τηλεοπτικής διαφήμισης στη Μ. Βρετανία εκτινάχθηκε κατά 33,7% πέρυσι.
Σε συνδυασμό με το αυξανόμενο κόστος ζωής και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα παγκοσμίως, ενδέχεται να αποτελούν τα βασικά αίτια της κατάστασης του industry στην Ευρώπη.
Η επιδείνωση στο πεδίο του marketing πιθανόν συνδέεται και με την εικόνα του δείκτη συναλλαγών, ο οποίος επίσης έχει αρνητικά πρόσημα.
ΠΗΓΗ: DailyFaxΕλλάδος, WARC