Hospitality & Tourism
Η νέα ταξιδιωτική τάση της παρατεταμένης διαμονής
Η νέα ταξιδιωτική τάση της παρατεταμένης διαμονής
Από τη μια η πανδημία, που εκτόξευσε τους εξ αποστάσεως εργαζόμενους σε πρωτοφανή νούμερα και από την άλλη η ενεργειακή κρίση, που προβληματίζει τους κατοίκους περιοχών με βαρύ χειμώνα, η παρατεταμένη διαμονή φαίνεται να αποτελεί τη νέα ταξιδιωτική τάση.

Οι ενδείξεις, για να μην πούμε αποδείξεις, είναι πολλές. 

Μεγάλες επενδύσεις σε ξενοδοχεία παρατεταμένης διαμονής
Όπως γράφει το Hotel & Restaurant Daily Ελλάδος, η Wyndham Hotels & Resorts ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες τη δημιουργία μιας νέας αλυσίδας, με 72 ξενοδοχεία παρατεταμένης διαμονής στις ΗΠΑ, υπό το brand «Project ECHO».

Μάλιστα το πρώτο, στο Τέξας, θα είναι έτοιμο την άνοιξη του 2023.
Πρόκειται για μονάδες, που διαθέτουν μονόχωρα ή δίχωρα δωμάτια με κουζινάκι και αποτελεσματικά σχεδιασμένους κοινόχρηστους χώρους (λόμπι, γυμναστήριο, πλυντήριο ρούχων επισκεπτών, κ.λπ).
Η Wyndham δήλωσε ότι βλέπει αυξημένη ζήτηση για καταλύματα παρατεταμένης διαμονής και γι’ αυτό εκτιμά ότι είναι η κατάλληλη συγκυρία να επενδύσει σε ξενοδοχειακές μονάδες τέτοιους είδους.
Η τάση αυτή για μεγαλύτερης διάρκειας διαμονές δεν αυξάνεται μόνο στις ΗΠΑ.
Και στην Ευρώπη η ζήτηση είναι μεγάλη.
Μια απλή περιήγηση στο διαδίκτυο αποκαλύπτει ότι σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες υπάρχουν μονάδες, που απευθύνονται σε επισκέπτες που θέλουν να μείνουν τουλάχιστον ένα μήνα.
Επίσης, έχουν δημιουργηθεί εξειδικευμένες πλατφόρμες, οι οποίες βοηθούν αυτούς τους επισκέπτες να διαλέξουν το κατάλληλο κατάλυμα γι’ αυτούς, ενώ και οι μεγάλες πλατφόρμες OTAs περιλαμβάνουν το φίλτρο “extended stay”.
Από την άλλη, η διάθεση αυτόνομων σπιτιών (διαμερισμάτων ή μονοκατοικιών, ή ακόμη και βιλών) για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα αυξάνεται κατακόρυφα.
Όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Airbnb, Μπράιαν Τσέσκι, σε συνάντηση για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας στο δεύτερο τρίμηνο του 2022, σχεδόν οι μισές κρατήσεις της εταιρείας είναι για μια εβδομάδα ή περισσότερο, ενώ οι μακροχρόνιες διαμονές συνέχισαν να είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τύπος ταξιδιού, μια αλλαγή που οφείλεται στην άνοδο της εξ αποστάσεως εργασίας.

Δημοφιλής η Ελλάδα για εξ αποστάσεως εργασία 
Όλοι οι λόγοι που κάνουν την Ελλάδα δημοφιλή ταξιδιωτικό προορισμό, την καθιστούν και δημοφιλή για εξ αποστάσεως εργασία.

Ο ήλιος, ο ήπιος καιρός, η ποικιλομορφία της γεωγραφίας της την κάνουν αγαπημένο προορισμό πολλών εργαζομένων.
Ειδικά τώρα που η ενεργειακή κρίση οδηγεί πολλούς να θέλουν να ξεχειμωνιάσουν σε θερμότερα κλίματα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι εργαζόμενοι της TUI, οι οποίοι δήλωσαν ότι μετά την Ισπανία που είναι η νούμερο 1 προτίμησή τους ως προορισμός εργασίας, ακολουθούν η Ιταλία, η Γαλλία και η Ελλάδα.
Αυτή η τάση μπορεί να αξιοποιηθεί από πολλούς ελληνικούς προορισμούς προκειμένου να επεκτείνουν την τουριστική τους σεζόν, ωστόσο απαιτείται να προσαρμοστούν κατάλληλα οι υφιστάμενες υποδομές και ενδεχομένως να εμπλουτιστούν με νέες.

ΠΗΓΗ: Hotel & Restaurant Daily Ελλάδος

  • ταξιδιωτική τάση
  • παρατεταμένη διαμονή
  • εργασία
  • εξ αποστάσεως