Φέτος είναι, ωστόσο, μια ιδιαίτερη χρονιά, καθώς τα εορταστικά διαφημιστικά βρίσκονται στον «αέρα» μία εβδομάδα νωρίτερα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, με εμπόρους όπως οι Sainsbury, Lidl και Marks & Spencer να έχουν ήδη λανσάρει χριστουγεννιάτικη επικοινωνία.
Μπορεί η φετινή διαφήμιση των πολυκαταστημάτων John Lewis, με την οποία «εγκαινιάζεται» παραδοσιακά η χριστουγεννιάτικη σεζόν, να μην έχει παρουσιαστεί ακόμη, η οικονομική συγκυρία και οι μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες, ωστόσο, έχουν οδηγήσει πολλούς διαφημιζόμενους να επισπεύσουν τον προγραμματισμό τους.
Επιπλέον, σύμφωνα με τον Guardian, υπάρχει μεγάλη αύξηση στην τιμή των σποτ, καθώς η Black Friday συμπίπτει με την έναρξη του Παγκόσμιου Κυπέλλου.
Αναλυτές υποστηρίζουν ότι περισσότερο εύπορα νοικοκυριά θα αξιοποιήσουν την Black Friday για τις χριστουγεννιάτικες αγορές, ενώ τα λιγότερο εύπορα θα μειώσουν ή και θα εξαλείψουν τη δαπάνη.
Αυτό που προβληματίζει είναι ο προσδιορισμός του σωστού tone of voice, καθώς το αυξανόμενο κόστος ζωής συρρικνώνει τον χριστουγεννιάτικο προϋπολογισμό από τη μια, από την άλλη είναι τα πρώτα Χριστούγεννα χωρίς περιορισμούς.
ΠΗΓΗ: DailyFax Ελλάδος, WARC