Marketing Week
Πέντε κύριες τάσεις παρουσιάζει το Marketer’s Toolkit 2023
Το 95% των marketers παγκοσμίως αναμένει ότι θα επηρεαστεί από την οικονομική ύφεση
Πέντε κύριες τάσεις παρουσιάζει  το Marketer’s Toolkit 2023

Το 95% των marketers παγκοσμίως εκτιμά ότι θα επηρεαστεί από την οικονομική ύφεση, σύμφωνα με έρευνα για το Marketer’s Toolkit 2023 του WARC.

Η αισιοδοξία που προέκυψε από τη λήξη της πανδημίας στις αρχές του 2022 ξεθώριασε γρήγορα, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία επηρέασε δραστικά τις τιμές της ενέργειας, τον πληθωρισμό και το κόστος ζωής παγκοσμίως.

Το ΔΝΤ, δε, προβλέπει την ισχνότερη ανάπτυξη της εικοσαετίας, με εξαίρεση τις περιόδους της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και της πανδημίας.

Οι 5 τάσεις για το 2023 που προέκυψαν από έρευνα σε 1.700 marketers είναι:

1. Το marketing σε συνθήκες κρίσης κόστους ζωής: Μολονότι σχεδόν όλοι οι marketers ανησυχούν για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, περισσότεροι από πέρυσι σχεδιάζουν να αυξήσουν τη δαπάνη τους το προσεχές έτος, για brand και performance. Εντούτοις, 36% σχεδιάζει να τη μειώσει, παρά τις ενδείξεις από πρότερες υφέσεις ότι θα ήταν προτιμότερο να διατηρήσουν το επίπεδο δαπανών.

2. Τιμή εναντίον πλανήτη - μια ψευδής αντιπαραβολή: Το 37% των ερωτηθέντων εκτιμούν ότι θα διατηρήσουν τους στόχους τους περί βιωσιμότητας παρά την οικονομική κατάσταση, ενώ 35% προβλέπει μόνο μικρούς συμβιβασμούς. Τα brands αμφισβητούν επίσης την άποψη ότι τα οικολογικά διαπιστευτήρια οδηγούν απαραιτήτως σε αυξήσεις τιμών καθώς το τοπικό sourcing και η χρήση κυκλικής οικονομίας ενδεχομένως να χαμηλώνουν τα κόστη.

3. Η ώρα της κρίσης για την Big Tech: Το 62% των διαφημιζόμενων συμφωνεί ότι οι μεταβαλλόμενες δυναμικές της αγοράς εξωθούν τους tech κολοσσούς σε αλλαγές και οι ερωτηθέντες που ανησυχούν για την κυριαρχία του δυοπωλίου έχουν μειωθεί κατά 50% την τελευταία διετία. Περισσότεροι σχεδιάζουν να μειώσουν την επένδυση στο Facebook παρά να την αυξήσουν για 1η φορά σε 6 χρόνια.

4. Η σύγκρουση ζήτησης, παράδοσης και disruption: Οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα αναμένεται να πλήξουν τις μάρκες το 2023, αλλά ανομοιόμορφα. Το 60% περιμένει όχι ασήμαντες διαταραχές, αλλά μόνο 26% αναμένει ότι θα είναι σημαντικές ή σοβαρές, αν και το ποσοστό ξεπερνά το 30% για τους Ευρωπαίους. Το 52% νιώθει ότι τα challenger brands θα χτυπηθούν σφοδρότερα, καθώς αγωνίζονται για την κερδοφορία.

5. Η εποχή της κουλτούρας της κοινότητας: Τα media και ο κατακερματισμός του κοινού ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία, καθώς απασχολεί το 34% των ερωτηθέντων. Τα δύο τρίτα των marketers αναμένουν να επικεντρωθούν περισσότερο σε πλατφόρμες που τους επιτρέπουν να συνενώσουν κοινότητες με βάση τα ενδιαφέροντά τους, ώστε να δημιουργήσουν reach. Άλλα κανάλια με κουλτούρα κοινότητας, όπως το gaming και οι influencers/social media content, επίσης αναμένεται να προσελκύσουν μεγαλύτερη επένδυση.

ΠΗΓΗ: DailyFax Ελλάδος
 

  • Marketer’s Toolkit 2023
  • WARC
  • 5 τάσεις
  • οικονομική ύφεση