Retail
Ινδός μεγιστάνας επανακυκλοφορεί τοπικό αναψυκτικό απέναντι από Pepsi και Coca-Cola
Η Reliance κυκλοφόρησε τις ανανεωμένες εκδόσεις του ιστορικού αναψυκτικού Campa
Ινδός μεγιστάνας επανακυκλοφορεί τοπικό αναψυκτικό απέναντι από Pepsi και Coca-Cola
Την αναβίωση μιας ιστορικής τοπικής μάρκας cola αναβιώνει ο ινδικός βιομηχανικός κολοσσός Reliance.

Απώτερο σχέδιο να χρησιμοποιήσει το τεράστιο δίκτυο λιανικής που διαθέτει, να μειώσει τις τιμές και να αυξήσει το εθνικιστικό αίσθημα προκειμένου αμφισβητήσει τους αμερικανικούς γίγαντες των αναψυκτικών PepsiCo και Coca-Cola σε μια από τις σημαντικότερες διεθνώς αγορές.

Την αναβίωση μιας ιστορικής τοπικής μάρκας cola αναβιώνει ο ινδικός βιομηχανικός κολοσσός Reliance με απώτερο σχέδιο να χρησιμοποιήσει το τεράστιο δίκτυο λιανικής που διαθέτει, να μειώσει τις τιμές και να αυξήσει το εθνικιστικό αίσθημα προκειμένου αμφισβητήσει τους αμερικανικούς γίγαντες των αναψυκτικών PepsiCo και Coca-Cola σε μια από τις σημαντικότερες διεθνώς αγορές.

Η Reliance, η οποία ελέγχεται από τον ινδό μεγιστάνα Μουκές Αμπανί, κυκλοφόρησε αυτόν τον μήνα τις ανανεωμένες εκδόσεις των Campa, που είναι ζαχαρούχα αναψυκτικά δημοφιλή στην Ινδία τις δεκαετίες του 1970 και του 1980, πριν τελικά αποσυρθούν από τα ράφια καθώς οι γίγαντες αναψυκτικών των ΗΠΑ επεκτάθηκαν γρήγορα σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά.

Με την πρώτη ματιά μπορεί να φανεί ότι ο Αμπάνι θα δυσκολευτεί να τα αποσπάσει μερίδια από την Pepsi και την Coca-Cola σε μια αγορά που, όπως εκτιμά η Euromonitor, ανέρχεται σε αξία σε 4,6 δισεκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να αυξηθεί κατά 5% ετησίως μέχρι το 2027. Και άλλοι γνωστοί μεγιστάνες προσπάθησαν να προχωρήσουν με ανάλογα εγχειρήματα απέναντι στους γίγαντες των αναψυκτικών αλλά απέτυχαν, όπως για παράδειγμα ο Ρίτσαρντ Μπράνσον με την Virgin Cola του.

Ωστόσο, ο πλουσιότερος άνθρωπος της Ασίας ίσως έχει άλλη τύχη. Πριν από επτά χρόνια, για παράδειγμα, είχε φέρει τα πάνω κάτω στην αγορά τηλεπικοινωνιών της Ινδίας, ρίχνοντας τις τιμές, ώστε η Reliance να επιτύχει να καταστεί ο κορυφαίος παίκτης σε αυτόν τον κλάδο. Ανάλογη στρατηγική φαίνεται ότι θα εφαρμόσει και στο νέο εγχείρημά του με αναψυκτικά.

«Η Coca-Cola και η Pepsi δεν έχουν συνηθίσει σε μια εθνική πρόκληση και η Reliance έχει την οικονομική δύναμη και την ικανότητα να τις αμφισβητήσει με μια τοπική μάρκα με υψηλή νοσταλγική αξία», δήλωσε η Αμιλά Παντίτ, σύμβουλος στο Euromonitor International.

Νέα εργοστάσια μετά την εξαγορά της μάρκας

Ένα άτομο με άμεση γνώση του σχεδίου της Reliance είπε ότι στοχεύει να ανοίξει μερικά εργοστάσια δικά της ή ως κοινοπραξίες για να παράγει το Campa και να διαθέτει τη σόδα της σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και σε πωλήσεις εν πτήσει. Η παραγωγή του Campa ανατίθεται επί του παρόντος σε εξωτερικούς συνεργάτες, μετά την εξαγορά της μάρκας με 2,7 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι.

Η εταιρεία κάνει μεγάλες εκπτώσεις στις τιμές στα καταστήματα. Ένα μπουκάλι Campa Cola των δύο λίτρων κοστίζει 49 ρουπίες (60 σεντς ΗΠΑ) στα καταστήματα, έκπτωση σχεδόν 50% στην τιμή της ετικέτας και περίπου κατά ένα τρίτο χαμηλότερη από τις εκδόσεις Coca-Cola 2,25 λίτρων και Pepsi, σύμφωνα με έλεγχο του Reuters. Τα μικρότερα μπουκάλια Campa Cola και Coke κοστίζουν και τα δύο 10 ρουπίες, ενώ η Pepsi ξεκινά από 12 ρουπίες.

«Η τιμή θα είναι ενοχλητική», είπε το άτομο που έχει γνώση του θέματος, ενώ πρόσθεσε ότι η Reliance σχεδιάζει μια μεγάλη διαφημιστική καμπάνια κατά τη διάρκεια του επερχόμενου δημοφιλούς τουρνουά κρίκετ IPL και βρίσκεται σε συζητήσεις με τουλάχιστον τρεις ομάδες για να προβάλλουν την Campa μέσα από τις φανέλες τους.

Η Coca-Cola είπε ότι έχει διατηρήσει σε γενικές γραμμές αμετάβλητες τις τιμές των μικρών φιαλών της από πέρυσι και επικεντρώθηκε στην επέκταση της διανομής. «Η ύπαρξη νέων παικτών στην αγορά αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για επενδύσεις για περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς», ανέφερε.

Η Reliance, ο κορυφαίος λιανοπωλητής της Ινδίας, θα προμηθεύσει την Campa στα 2.500 καταστήματα τροφίμων και χιλιάδες μικρότερα καταστήματα εκτός δικτύου ως μέρος της νέας ώθησης καταναλωτικών αγαθών από τα οποία έχει θέσει εσωτερικό στόχο 6,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ετήσια έσοδα εντός πέντε ετών.

Η εταιρεία διαθέτει επίσης μια εφαρμογή αγορών παντοπωλείου και μια εταιρεία χονδρικής με την οποία προμηθεύει καταναλωτικά αγαθά σε 500.000 καταστήματα, τα οποία θα χρησιμοποιήσει επίσης για τις πωλήσεις Campa.

Πηγή: ΟΤ.gr