Economy
Χαράτσι και για οχήματα, κτήρια, απόβλητα
Αρμόδιοι κρατικοί λειτουργούν μας προειδοποιούν για το «Fit for 55»
Χαράτσι και για οχήματα, κτήρια, απόβλητα
Ορατός είναι ο κίνδυνος να πληρώνει και η Κυπριακή Δημοκρατία για εκπομπές ρύπων, τα αμέσως επόμενα χρόνια, εάν δεν αλλάξουν άρδην τα δεδομένα σε ό,τι αφορά στην ηλεκτροπαραγωγή, στις μεταφορές, στα κτήρια και στη διαχείριση των αποβλήτων.

Σήμερα, η Κυβέρνηση, όπως οι αντίστοιχες όλων των κρατών μελών, έχουν έσοδα από τη δημοπράτηση των ρύπων. Για το 2023 υπολογίζονται γύρω στα 300 εκατομμύρια ευρώ. Έως πρότινος ήταν υποχρεωμένη να επενδύει τα μισά χρήματα σε πράσινα έργα.

Έρχονται όμως νομοθετικές ρυθμίσεις που προνοούν την επιστροφή όλου του ποσού σε δράσεις για το περιβάλλον που να συνάδουν με το νομοθέτημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, «Fit for 55». Θέτουν παράλληλα τη χώρα ενώπιον κυρώσεων εάν δεν πιάσει τα απαιτούμενα όρια μείωσης των θερμοκηπιακών αερίων όπως και των ρύπων από τις μεταφορές.

Χωρίς την τάχιστη εφαρμογή αυστηρών ευρωπαϊκών κανόνων και οδηγιών, στο πολύ δύσκολα θα προλάβει η χώρα τους ενεργειακούς στόχους, με παράλληλη συνέπεια την παγίωση του δυσβάσταχτου κόστους που μετακυλίεται στους πολίτες.

Αυτή είναι η σοβαρή διαπίστωση των αρμοδίων λειτουργών του Υπουργείου Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος ή ορθότερα προειδοποίηση προς όλα τα αρμόδια και επηρεαζόμενα κρατικά τμήματα, τους βουλευτές, τους επιχειρηματίες και το κοινό.

Παράλληλα, η διεύθυνση ανάπτυξης του Υπουργείου Οικονομικών ενημέρωσε τη Βουλή για διενέργεια μελέτης που εντόπισε χρηματοδοτικό κενό 779 εκατομμυρίων ευρώ που αφορά κυρίως τη βιώσιμη κινητικότητα ενώ κατέληξε στο συμπέρασμα πως πολύ δύσκολα θα επιτευχθεί ο στόχος για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Η ΕΕ κυριολεκτικά μας στριμώχνει με τους ιδιαίτερα φιλόδοξους στόχους της για το κλίμα, όχι μόνο για την ηλεκτροπαραγωγή αλλά και για την οδική ρύπανση. Γι’ αυτό και η κατάθεση του νομοσχεδίου για δημιουργία δακτυλίου κυκλοφορίας οχημάτων, που αποσκοπεί μεταξύ άλλων στην απαγόρευση μετακίνησης όσων είναι βάσει κριτηρίων ρυπογόνα, από το κέντρο των πόλεων και κεντρικούς δρόμους με πυκνή τροχαία κίνηση.

Εντός της προσεχούς τριετίας απαιτούνται δύο δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση αλλά μέχρι το 2030 η Κύπρος είναι υποχρεωμένη να εφαρμόσει πλήρως τη συγκεκριμένη νομοθεσία. Η μεγάλη δυσκολία για τους πολίτες σήμερα, οι περισσότεροι εκ των οποίων κυκλοφορούν με ρυπογόνα οχήματα, αφορά στο υψηλό κόστος αγοράς και συντήρησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
 

  • ρύποι
  • μεταφορές
  • δρόμοι
  • πόλεις
  • απόβλητα
  • κτήρια
  • καύσιμα
  • ηλεκτρισμός