Economy
€500 ανά καταναλωτή εις το όνομα της ΑΗΚ
Ξεπέρασαν τις δέκα οι κομπίνες κατά ανυποψίαστων πολιτών στη Λεμεσό τα τελευταία 24ωρα
€500 ανά καταναλωτή εις το όνομα της ΑΗΚ
Περισσότερα από δέκα περιστατικά κομπίνας από πρόσωπα που παριστάνουν τους υπαλλήλους ή συνεργάτες της Αρχής Ηλεκτρισμού Κύπρου, σε βάρος ανυποψίαστων πολιτών, έχουν αναφερθεί τα τελευταία 24ωρα στη Λεμεσό.

Στις περισσότερες από τις απόπειρές τους, που έγιναν σε οικίες, κατάφεραν να ξεγελάσουν τους διαμένοντες που τους άνοιξαν την πόρτα. Προηγουμένως είχαν φροντίσει να προκαλέσουν διακοπή της ηλεκτροδότησης, κι ακολούθως, με το αιτιολογικό της επανασύνδεσης, απέσπασαν το ποσό των 500 ευρώ από έκαστο υποστατικό.

Κυρίως μεγάλης ηλικίας
Οι επιτήδειοι βρήκαν πρόσφορο έδαφος για να στήσουν την παγίδα τους σε οικίες, κυρίως ατόμων μεγάλης ηλικίας, με εύκολη πρόσβαση στην ηλεκτρολογική εγκατάσταση είτε λόγω του σημείου που βρίσκεται το ερμάρι ή το δωμάτιο μετρητών είτε επειδή δεν ήταν επαρκώς κλειδωμένα. Προφανώς, δεν επέλεξαν τυχαία τα θύματά τους.

Δεν ζήτησαν ταυτότητα
Επίσης, στις πλείστες των περιπτώσεων, οι ένοικοι δεν ζήτησαν από τα άτομα αυτά που τους επισκέφτηκαν, να παρουσιάσουν την εταιρική τους ταυτότητα. Οι επιτήδειοι κατάφεραν να τους πείσουν πως ενημερώθηκαν από το αρμόδιο τμήμα της ΑΗΚ πως διακόπηκε η ηλεκτροδότηση του υποστατικού, με υπαιτιότητα των καταναλωτών αλλά και να συζητήσουν μαζί τους για τον τρόπο επίλυσης του προβλήματος.

Οι πιο πολλοί τσίμπησαν
Συγκεκριμένα, τους είπαν πως η πάγια χρέωση από τον οργανισμό για σκοπούς επανασύνδεσης μετά από βλάβη ή ανεξόφλητο λογαριασμό είναι 700 ευρώ. Έδωσαν λίγο χρόνο στους ενοίκους να ξεπεράσουν το πρώτο σοκ τους και ακολούθως πρότειναν να τους βοηθήσουν οι ίδιοι σε καλύτερη τιμή, με αντάλλαγμα 500 ευρώ. Και οι πιο πολύ, τσίμπησαν. Όταν ανακάλυψαν πως την πάτησαν ήταν πλέον αργά.

Τον κέρασαν και καφέ
Σε ένα από τα περιστατικά, μάλιστα, για τα οποία ενημερώθηκε εκ των υστέρων η Αρχή Ηλεκτρισμού, άτομο που παρίστανε τον υπάλληλό της, συστήθηκε στους ενοίκους, κέρδισε την εμπιστοσύνη τους, ήπιε καφέ, εισέπραξε τα χρήματα που ζήτησε και έγινε καπνός. Σε άλλη περίπτωση ωστόσο, οι επιτήδειοι είχαν την ατυχία να κτυπήσουν την πόρτα πρώην εργαζομένου στον οργανισμό και δεν κατάφεραν να τον παραπλανήσουν.

Οι 4 νόμιμες πρακτικές

Η ΑΗΚ διακόπτει την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος σε υποστατικά στις ακόλουθες τρεις περιπτώσεις:

  • Μετά από βλάβη στο δίκτυο ηλεκτροδότησης που επηρεάζει ευρύτερη περιοχή, για την επιδιόρθωση της οποίας αποστέλλεται συνεργείο και δεν επιβάλλεται χρέωση.
  • Όταν το προγραμματίσει, ενημερώνοντας εκ των προτέρων τους επηρεαζόμενους καταναλωτές για το διάστημα που θα διαρκέσει χωρίς οποιαδήποτε χρέωση.
  • Για απλήρωτο λογαριασμό υποστατικού και αφού πρώτα πληροφορήσει τον καταναλωτή. Η χρέωση για την επανασύνδεση εμφανίζεται στον επόμενο λογαριασμό.
  • Εάν ο πελάτης εντοπίσει πρόβλημα στην ασφάλεια θα πρέπει ο ίδιος να καλέσει την ΑΗΚ Διανομή για επιδιόρθωση ή και επαναφορά αυτόματου μικροδιακόπτη. Οι ανάλογες χρεώσεις θα εμφανιστούν στον επόμενο λογαριασμό. 
     
  • ΑΗΚ
  • ρεύμα
  • ηλεκτρισμός
  • κομπίνα
  • Λεμεσός
  • καταναλωτές