Retail
Μικρές αυξήσεις σε 22 προϊόντα μηδενικού ΦΠΑ
Πού οφείλονται, τί διαπίστωσε το Υπουργείο Εμπορίου και ποιες κατηγορίες βασικών αγαθών αφορούν
Μικρές αυξήσεις σε 22 προϊόντα μηδενικού ΦΠΑ
Μικρές αυξήσεις σε 22 προϊόντα που καλύπτονται από το διάταγμα για τον μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ, εντόπισε το τελευταίο διάστημα η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, του Υπουργείου Εμπορίου. Αφορούν κάποια είδη γάλακτος, παιδικών τροφών αποκλειστικά για παιδιά, πάνες παιδιών, πάνες ενηλίκων.

Η άνοδος των λιανικών τιμών στα συγκεκριμένα βασικά αγαθά, που είναι εισαγόμενα, όπως αναφέρθηκε, δεν είναι μεγαλύτερη, ούτε και ίση με τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας που πλέον δεν επιβάλλεται, αλλά εμφανώς μικρότερη.

Οι υπεραγορές
Προχωρώντας σε έρευνα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της ώστε να εντοπίσει την πηγή των αυξήσεων και αν αιτιολογούνται, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου διαπίστωσε αρχικά πως δεν πρόκειται για επιλογή των επιχειρήσεων του λιανικού εμπορίου, ιδιαίτερα δε των υπεραγορών οι οποίες πουλούν και τους 1.800 περίπου κωδικούς προϊόντων με τον μηδενικό ΦΠΑ.

Από το εξωτερικό
Εκτός από λίγες περιπτώσεις προσφορών που έληξαν, τα πλείστα από τα προϊόντα ακρίβυναν από τους χονδρέμπορους και εισαγωγείς, οι οποίοι κλήθηκαν να τεκμηριώσουν τις αποφάσεις τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν, το Υπουργείο Εμπορίου έκρινε πως οι νέες τιμές αιτιολογούνται και ότι οφείλονται στις αυξήσεις από το εξωτερικό και ειδικότερα στο κόστος παραγωγής. Ως εκ τούτου δεν επιβεβαιώθηκαν οι διαμαρτυρίες από στελέχη συνδέσμων περί αισχροκέρδειας.

66 βασικά αγαθά
Λειτουργοί του υπουργείου παρακολουθούν συνολικά, 66 βασικά αγαθά μηδενικού ΦΠΑ και υψηλής ζήτησης, από πριν ακόμη τεθεί σε ισχύ το διάταγμα ώστε να είναι σε θέση ανά πάσα στιγμή να έχουν συγκριτικό αποτέλεσμα. Στα 44 εκ των οποίων δεν έχουν διαπιστώσει καμία αύξηση, ούτε πριν, ούτε μετά την εφαρμογή του προσωρινού μέτρου στήριξης των καταναλωτών, από τις αρχές Μαΐου και με καταληκτική ημερομηνία τις 31 Οκτωβρίου.

Έλεγχος των τιμών
«Η οικονομία δεν είναι στατική», μας δήλωσε ο Κωνσταντίνος Καραγιώργης, διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή. «Οι τιμές ελέγχονται συνεχώς και όταν βλέπουμε διαφοροποίηση τιμών κάνουμε την έρευνά μας για την προστασία του καταναλωτικού κοινού. Το ζητούμενο είναι να έχει θετικό αντίκτυπο για τον κόσμο, το μέτρο με τον μηδενικό ΦΠΑ», πρόσθεσε.

Αξιολόγηση μέτρου
Για να καταλήξει: «Δώσαμε μια χρονική περίοδο για την αξιολόγηση του μέτρου. Να διαπιστώσουμε τον αντίκτυπό του, αν κινείται σωστά η αγορά και αναλόγως θα αποφασίσουμε για τα επόμενα βήματα. Πάντα σε συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών».

  • λιανικό εμπόριο
  • χονδρέμποροι
  • εισαγωγές
  • μηδενικό ΦΠΑ