Retail
Η πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι εξαρτώμενη από τις επιδοτήσεις
Οικονομικός αναλυτής σχολίασε την περίπτωση της Γερμανίας όπου το 2023 είχαν βρει αγοραστή περισσότερα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα
Η πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι εξαρτώμενη από τις επιδοτήσεις
Αυξήθηκαν το 2023 οι πωλήσεις νέων οχημάτων στη Γερμανία, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Η λήξη ωστόσο των κρατικών προγραμμάτων επιδότησης για αγορά οχήματος είχε ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να είναι μειωμένες, σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα.

Συνολικά 2,8 εκατομμύρια νέα αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν στους δρόμους της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης το 2023, σημειώνοντας αύξηση 7,3% σε σχέση με το 2022, σύμφωνα με την ομοσπονδιακή αρχή μεταφορών της χώρας.

Μεταξύ των διαφόρων τύπων κινητήρων, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση, κατά 13,3%, σε σχέση με το 2022, αγγίζοντας τις 979.000. Τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους μετά από χρόνια σχετικής μείωσης.

Συγκριτικά, οι πωλήσεις οχημάτων με μπαταρίες αυξήθηκαν κατά το πιο μέτριο ποσοστό του 11,4%, σε 524.000, ενώ οι πωλήσεις των υβριδικών οχημάτων μειώθηκαν πέραν του 50%, σε 176.000. Οι πελάτες υβριδικών οχημάτων προέβησαν στις τελευταίες αγορές στο τέλος του 2022 για να επωφεληθούν από τα κρατικά κίνητρα που δόθηκαν για αγορά υβριδικών οχημάτων, πριν από τη σταδιακή κατάργησή τους.

Η γερμανική κυβέρνηση τερμάτισε στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2023 τις επιχορηγήσεις για τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα και στα μέσα Δεκεμβρίου διέκοψε απότομα ένα πρόγραμμα στήριξης των καταναλωτών. Η έλλειψη κρατικής στήριξης θα οδηγήσει σε μείωση των ταξινομήσεων νέων ηλεκτρικών οχημάτων φέτος, δήλωσε ο αναλυτής Κόνσταντιν Γκαλ. Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν στέκεται ακόμη στα δικά της πόδια αλλά εξαρτάται από τις κρατικές επιδοτήσεις, πρόσθεσε.

Η ζωτικής σημασίας αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας έχει σημειώσει μια μέτρια ανάκαμψη μετά την αναστάτωση που προκάλεσαν τα lockdown που σχετίζονται με την πανδημία και τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας τα τελευταία χρόνια, καθώς οι εταιρείες ασχολούνταν με τις ανεκτέλεστες παραγγελίες.

Ωστόσο, οι πωλήσεις παραμένουν κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα και οι προοπτικές είναι αβέβαιες καθώς ο υψηλός πληθωρισμός ανεβάζει το κόστος παραγωγής και διαβρώνει την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών, μειώνοντας τη ζήτηση.

«Η αναμενόμενη αδύναμη οικονομική ανάπτυξη σημαίνει ότι το 2024 θα μπορούσε να είναι ένα ακόμη χαμένο έτος για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία», ανέφερε ο Κόνσταντιν Γκαλ.

Πηγή: ΚΥΠΕ - Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων

  • ηλεκτρικά οχήματα
  • Γερμανία