Business Tech
Έτσι σκοπεύει να ανταγωνιστεί ο Ίλον Μασκ το You Tube
Η πλατφόρμα «X» λανσάρει μια εφαρμογή κατάλληλη για έξυπνες τηλεοράσεις Amazon και Samsung
Έτσι σκοπεύει να ανταγωνιστεί ο Ίλον Μασκ το You Tube
Σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί το YouTube και να επαναπροσδιοριστεί ως πλατφόρμα βίντεο, το «X» του Ίλον Μασκ λανσάρει μια εφαρμογή κατάλληλη για έξυπνες τηλεοράσεις Amazon και Samsung, όπως αποκάλυψε στο Fortune μια πηγή της εταιρείας.

Στόχος είναι αυτό το app να κυκλοφορήσει την επόμενη εβδομάδα και σύμφωνα με πληροφορίες, δείχνει «πανομοιότυπο» με την TV app του YouTube.

Ο στόχος του Μασκ είναι να ενθαρρύνει τους χρήστες να παρακολουθούν «μακροσκελή βίντεο σε μεγαλύτερη οθόνη», μέρος ενός σχεδίου που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Ιούλιο, με σκοπό να κάνει το X πιο ελκυστικό στους διαδικτυακούς influencers και τους διαφημιστές.

«Είναι έτοιμος να ανταγωνιστεί το YouTube», δήλωσε η πηγή στο Fortune η οποία επίσης ανέφερε πως ο Μασκ θα επιδιώξει να ανταγωνιστεί και με άλλες πλατφόρμες και εφαρμορές, όπως την πλατφόρμα live streaming Twitch, την εφαρμογή κρυπτογραφημένης ανταλλαγής μηνυμάτων Signal και το φόρουμ κοινωνικών μέσων Reddit.

Η κυκλοφορία της εφαρμογής X για TV έρχεται καθώς η πλατφόρμα, – το πρώην Twitter- η οποία ήταν δημοφιλής ως υπηρεσία για τη δημοσίευση σύντομων μηνυμάτων που βασίζονται σε κείμενο, πλέον επιδιώκει να διαδραματίσει μεγαλύτερο ρόλο στην δημοφιλή αγορά streaming video.

Τον Ιανουάριο, tο X ανακοίνωσε ότι ήταν πλέον είναι «μια πλατφόρμα για βίντεο», διαφημίζοντας μια νέα δυνατότητα βίντεο που θυμίζει την το TikTok.

Το σχέδιο για τις τηλεοράσεις
Ωστόσο, το σχέδιο της εταιρείας να επεκτείνει την εμβέλειά της από τις οθόνες smartphone στις οθόνες τηλεόρασης του σαλονιού δεν είναι μια νέα κίνηση. Το Twitter κυκλοφόρησε εφαρμογές τηλεόρασης σε τουλάχιστον άλλες τρεις περιπτώσεις, με τις πρώτες εκδόσεις να χρονολογούνται από το 2010 στην ανενεργή, πλέον, πλατφόρμα Google TV και το 2011 στην πλατφόρμα Smart Hub της Samsung για τις Smart τηλεοράσεις της. Το 2016, αφού το Twitter έκλεισε μια συμφωνία 10 εκατομμυρίων δολαρίων για το streaming 10 παιχνιδιών NFL, η εταιρεία ξεκίνησε εφαρμογές streaming video για το Amazon Fire TV, το Apple TV και το Xbox One.

Το όραμα του Μασκ για τη ροή βίντεο φαίνεται να επικεντρώνεται στις διασημότητες των μέσων ενημέρωσης, στους διαδικτυακούς influencers και στη ροή διαδικτυακών βιντεοπαιχνιδιών. Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία με τον πρώην παρουσιαστή του CNN, Don Lemon, για μια νέα εκπομπή αποκλειστικά στο X, και ο πρώην ειδικός ειδήσεων του Fox, Tucker Carlson, συχνά δημοσιεύει περιεχόμενο βίντεο μεγάλης διάρκειας στο X, με πιο αξιοσημείωτο παράδειγμα την πρόσφατη συνέντευξη με τον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν.

Ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης του X προέτρεψε επίσης τους δημιουργούς περιεχομένου να μεταφέρουν ολόκληρο το περιεχόμενο βίντεο στο X, υποστηρίζοντας ότι θα επωφεληθούν από τις βελτιωμένες ροές εσόδων από διαφημίσεις.

Ο Mr. Beast, ένας εξέχων YouTuber με 243 εκατομμύρια συνδρομητές, δοκίμασε το X ανεβάζοντας ένα βίντεο μεγάλου μήκους και αποκαλύπτοντας δημόσια τα κέρδη του. Το πρώτο του βίντεο X απέφερε έσοδα πάνω από 250.000 δολάρια, αλλά σχολίασε ότι οι διαφημιστές επένδυσαν απλώς στην ευρεία απήχησή του, αγοράζοντας διαφημίσεις στο βίντεό του και έτσι αυξάνοντας τα κέρδη του. Επιπλέον, οι πολλαπλές εμφανίσεις του βίντεο στα χρονοδιαγράμματα των χρηστών μέσα σε μια μέρα προκάλεσαν εικασίες σχετικά με πιθανές προσπάθειες ενίσχυσης από την ομάδα X.

Δύσκολος ο ανταγωνισμός με το YouTube
Ο ανταγωνισμός με το YouTube, το οποίο ανήκει στην Google, δεν είναι ιδιαίτερα εύκολος, αλλά το να δελεάσεις δημιουργούς με πολλά μετρητά θα μπορούσε να βοηθήσει την πλατφόρμα X να καλύψει τη διαφορά. Σχεδόν το ήμισυ της τηλεθέασης του YouTube στις ΗΠΑ ήταν στις τηλεοράσεις το 2023, σύμφωνα με το Ιnformation και η Nielsen τον Ιανουάριο αποκάλυψε ότι το YouTube είναι η κορυφαία υπηρεσία ροής στις ΗΠΑ, με 8,6% προβολών στις τηλεοπτικές οθόνες (σε σύγκριση με το Netflix, που σημείωσε 7,9% χρήσης τηλεόρασης.)

Πρόσφατα, το YouTube ανακοίνωσε ότι οι προβολές του YouTube Shorts, του κλώνου του TikTok, έχουν αυξηθεί πάνω από 100% σε συνδεδεμένες τηλεοράσεις από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2023.

Παρά τις προσφορές και τα χαρακτηριστικά, το X εξακολουθεί να φαίνεται να αιμορραγεί σε χρήστες και διαφημιστές, σύμφωνα με μια νέα έκθεση από την Edison Research που αποκάλυψε ότι η χρήση της πλατφόρμας έχει μειωθεί κατά 30% τον τελευταίο χρόνο. Διαφημιζόμενοι, όπως η Disney, η IBM και η Apple, εγκατέλειχαν το Χ αφότου ο Μασκ έγραψε σε ανάρτησή του ότι μια αντισημιτική θεωρία συνωμοσίας ήταν η «απόλυτη αλήθεια…

Η αποτίμηση του Χ έχει επίσης πέσει κατακόρυφα υπό την ιδιοκτησία του Μασκ. Η Fidelity, μέτοχος του X, εκτιμά ότι η πλατφόρμα αξίζει τώρα 71,5% λιγότερο από ό,τι όταν ο Μασκ την απέκτησε για 44 δισεκατομμύρια δολάρια, υποδηλώνοντας μια αποτίμηση περίπου 12,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Πηγή: OT.gr
 

  • πλατφόρμα X
  • Ίλον Μασκ
  • YouTube