Hospitality & Tourism
Τι κάνουν οι πλούσιοι στις διακοπές
Διακριτική πολυτέλεια: Δεν είναι πλέον απλά θέμα μόδας
Τι κάνουν οι πλούσιοι στις διακοπές

Πανάκριβες ταξιδιωτικές εμπειρίες είναι ενδεικτικές της τάσης της «διακριτικής πολυτέλειας» των πλουσίων που ξεκίνησε από τον κόσμο της μόδας, με τις διαχρονικές γραμμές να υπερισχύουν των επώνυμων ρούχων.

Στην εποχή μας, πλέον, το πλουσιότερο ένα τοις εκατό εγκαταλείπει όλο και περισσότερο λαμπερούς προορισμούς, όπως το Κάπρι, για πιο διακριτικές αποδράσεις.

Λιγότερη δημοσιότητα, περισσότερη σύνδεση

Η Ζακλίν Σιένα ϊντια, η ιδρύτρια της υπερπολυτελούς ταξιδιωτικής εταιρείας Sienna Charles, είπε ότι θεωρεί τον εαυτό της μια επί χρόνια απόστολο της διακριτικής πολυτελείας.

Ενώ άλλοι μπορεί να προτιμούν τις λεωφόρους του Παρισιού ή τις ακτές του Μονακό, εκείνη δραπετεύει στην πόλη Χο Τσι Μιν του Βιετνάμ μία φορά το χρόνο.

Είπε στο CNBC ότι οι πελάτες της επικεντρώνονται περισσότερο από ποτέ στις οικογένειές τους, την ευημερία και την ψυχική τους υγεία «επειδή ο κόσμος είναι πολύ πιο αγχωτικός». Ως αποτέλεσμα, αναζητούν περισσότερη σύνδεση όταν ταξιδεύουν.

Αλλά μια άλλη σημαντική πτυχή του κινήματος ήσυχης πολυτελείας αφορά την ασφάλεια. Δεδομένου ότι τα σπίτια διασημοτήτων έχουν γίνει στόχος για κλέφτες τελευταία, οι εκδηλώσεις υψηλού προφίλ όπως το Super Bowl είναι λιγότερο ελκυστικές, είπε η Ίντια.

Κατά συνέπεια, οι πελάτες αναζητούν απομακρυσμένους προορισμούς, συχνά αυθόρμητα, είπε.

«Μόλις κλείσαμε μια βίλα σε ένα νησί στη Βραζιλία για μια οικογένεια δισεκατομμυριούχων. Η Βραζιλία δεν είναι μέρος που μου έρχεται αμέσως στο μυαλό… Αλλά, για μένα, είναι ένα μέρος που εξακολουθεί να έχει αυθεντικότητα και ψυχή. Έχει υπέροχο φαγητό και μια απίστευτη κουλτούρα σπα και ευεξίας», είπε η Ίντια.

Η Αφρική είναι ένα άλλο μέρος όπου οι πελάτες μπορούν να αναζητήσουν τη απομόνωση, είπε. Ήταν επιλογή του πρώην προέδρου των ΗΠΑ Τζορτζ Μπους, τον οποίο συνόδευσε σε ένα επιμελώς οργανωμένο προσωπικό ταξίδι στην Αιθιοπία το 2015, ανέφερε. 

Αποκλειστικότητα και ιδιωτικότητα

Η Roman & Erica είναι μια εταιρεία πολυτελούς τρόπου ζωής που διευθύνεται από τους συζύγους Έρικα Τζάκοβιτς και Ρομάν Τσιπορούκα. Η Νεοϋορκέζα Τζάκοβιτς συνέκρινε την ήσυχη πολυτέλεια με τη διακριτική κομψότητα που αποπνέει το κασμίρι, αντιπαραβάλλοντάς το με την τάση των millenials «να φορούν το Chanel κατάστηθα».

Η Τζάκοβιτς διαχειρίζεται τις ανάγκες τρόπου ζωής 30 οικογενειών, από πολιτικούς και CEOs τεχνολογίας μέχρι στελέχη hedge funds. Για αυτούς, τα ήσυχα πολυτελή ταξίδια έχουν να κάνουν με την αποκλειστικότητα και την ιδιωτικότητα, τόνισε.

Ωστόσο, η πανδημία επιτάχυνε την επιθυμία των πλούσιων ταξιδιωτών να έχουν ουσιαστικές εμπειρίες, οι οποίες μπορεί να ποικίλλουν από αιτήματα για συστάσεις σχετικά με το πού να κάνετε μια ήσυχη πρωινή βόλτα μέχρι τη διοργάνωση ενός παιχνιδιού τένις με τον Ρότζερ Φέντερερ, είπε. 

Το επόμενο σύνορο

Η επιχείρηση του catering για τους εξαιρετικά πλούσιους συνοδεύεται από μια νέα πρόκληση: τη διαθεσιμότητα.

Σύμφωνα με μια έκθεση της Henley & Partners του 2023, υπάρχουν 28.420 εκατομμυριούχοι παγκοσμίως, οι οποίοι έχουν επενδυτικά περιουσιακά στοιχεία τουλάχιστον 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό είναι σχεδόν 12% περισσότερο από τις εκτιμήσεις του 2022 και διπλάσιο από το 2003.

Η Τζάκοβιτς είπε ότι οι πελάτες της δεν επιλέγουν ποτέ συμβατικές κρουαζιέρες, καθώς προτιμούν να ναυλώνουν ιδιωτικά γιοτ. Όπως είπε ότι η άνθηση της αγοράς τσάρτερ την εμπόδισε πρόσφατα να εξασφαλίσει μια κράτηση της τελευταίας στιγμής. 

«Τώρα ανταγωνίζεσαι με άλλα 10 άτομα που ταξιδεύουν με φίλους και οικογένεια», είπε. «Υπάρχουν πολύ περισσότεροι άνθρωποι που μπορούν να αντέξουν οικονομικά αυτού του είδους τις εμπειρίες».

Αυτό οδηγεί τους ταξιδιώτες με χρήματα να αναζητούν νέα μέρη για απομόνωση, είπε.

Ποια είναι τα επόμενα σύνορα; Το διάστημα, απήντησε.

Για έναν πελάτη, η Roman & Erica εξασφάλισε μια θέση στην πρώτη αποκλειστικά ιδιωτική αποστολή αστροναυτών για 50 εκατομμύρια δολάρια, είπε. Τα διαστημικά ταξίδια είναι τόσο περιζήτητα που ο Τσιπορούκα ίδρυσε μια ξεχωριστή οντότητα, τη SpaceVIP, για να καλύψει τη ζήτηση.

Η Space Perspective σχεδιάζει να ξεκινήσει να πραγματοποιεί εξάωρα ταξίδια στην άκρη του διαστήματος με τη σφαιρική κάψουλα της το επόμενο έτος. Μέχρι στιγμής, το 50% των κρατήσεων αφορά κάψουλες για οκτώ άτομα, σύμφωνα με την εταιρεία με έδρα τη Φλόριντα. Τιμή: 1 εκατομμύριο δολάρια.

Πηγή: ot.gr