Retail
Φρένο στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Βουτιά 37% στις πωλήσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία
Φρένο στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Βουτιά σημειώνουν οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με την μείωση αυτή στη Γερμανία να φτάνει το 37%. Τον Ιούλιο σε όλη την ΕΕ πουλήθηκαν 102,705 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) από 115.100 οχήματα τον Ιούλιο του 2023 καταγράφοντας μείωση 10,2%. Στη Γερμανία πουλήθηκαν 30.762 τέτοια οχήματα από 48.682 που είχαν πουληθεί τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία από την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη ασθμαίνουν αφού τον Ιούλιο παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες συνολικά σε σύγκριση με πέρσι.

Οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν μόλις 0,2% στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, φτάνοντας τα 852.000 οχήματα, όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτέλεσαν μικρότερο μέρος των συνολικών πωλήσεων, καθώς περισσότεροι καταναλωτές επέλεξαν λιγότερο ακριβά υβριδικά αυτοκίνητα.

Το πλήγμα στα ηλεκτρικά

Τον Ιούλιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 12,1% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 13,5% το προηγούμενο έτος. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους από 25,5% σε 32%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 46% από 50%.

Τον Ιούλιο του 2024 οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) μειώθηκαν κατά 10,8% στις 102.705 μονάδες. Παρά την αύξηση τις ταξινομήσεις αυτές στο Βέλγιο (+44,2%), την Ολλανδία (+8,9%) και τη Γαλλία (+1%), η πτώση της Γερμανίας (-36,8%) συμπαρέσυρε όλη την ευρωπαϊκή αγορά. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο ταξινομήθηκαν 815.399 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν το 12,5% της αγοράς.

Οι ταξινομήσεις Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση (-14,1%) τον περασμένο μήνα, παρά την αύξηση 3,2% στη Γερμανία. Τον Ιούλιο τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 6,8% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,9% πέρυσι, με 57.679 πωλήσεις.

Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων τον Ιούλιο, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 25,7% στις 273.003 μονάδες. Και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτή την αγορά κατέγραψαν διψήφια κέρδη: Η Γαλλία με 47,4%, η Ισπανία με 31,5%, η Γερμανία με 22,4% και η Ιταλία με 17,4%. Αυτή η ανάπτυξη ανέβασε το μερίδιο αγοράς υβριδικών-ηλεκτρικών στο 32%, από 25,5% τον Ιούλιο του 2023. 

Αιτίες της μείωσης πωλήσεων σε ηλεκτρικά

Το νέο πλήγμα που δέχτηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ενισχύει τάση που καταγράφεται εδώ και μήνες στην Ευρώπη. Αυτό οφείλεται εν μέρει λόγω της μείωσης των οικονομικών κινήτρων από τις κυβερνήσεις για την αγορά αυτοκινήτων με μπαταρίες αλλά και στη διστακτικότητα των αγοραστών λόγω περιορισμών που έχει ακόμη η τεχνολογία αυτή. Η Γερμανία έβαλε τέλος στις επιδοτήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στα μέσα Δεκεμβρίου ενώ τα οικονομικά προβλήματα της χώρας έχουν επιβαρύνει τις καταναλωτικές δαπάνες. Είναι ενδεικτικό ότι οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 37% στη Γερμανία τον Ιούλιο. 

Οι πωλήσεις σε βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα

Τον Ιούλιο του 2024 οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7%. Η μέτρια ανάπτυξη σε βασικές αγορές όπως η Ιταλία (+3,8%) και η Γερμανία (+0,1%) δεν μπόρεσε να αντισταθμίσει τις μειώσεις στις πωλήσεις στη Γαλλία (-22,6%) και την Ισπανία (-12,5%). Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 33,4% της αγοράς, από 35,9% τον Ιούλιο πέρυσι.

Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε πτώση 10,1%, με αποτέλεσμα τον Ιούλιο να κατέχει συνολικό μερίδιο 12,6%. Η Γερμανία σημείωσε μέτρια άνοδο 1,4%, αλλά σημαντικές μειώσεις παρατηρήθηκαν σε άλλες μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-24,6%), η Γαλλία (-23,9%) και η Ισπανία (-11,6%). 

Πηγή: ot.gr