Της Χρύσω Τζιαμπάζη
Ο Μιχάλης Πέτρου, γιος του ιδρυτή της εταιρείας μιλά για τα πρώτα του βήματα στην παραγωγή, την ιστορική απόφαση να εισέλθουν στην αγορά του φρέσκου γάλακτος, την ανανεωμένη στρατηγική marketing, αλλά και την αγάπη του κόσμου που δεν παύει να αγκαλιάζει την οικογενειακή τους προσπάθεια.
Με πυξίδα την ποιότητα, την αυθεντικότητα και την παράδοση, ο ίδιος περιγράφει ένα μέλλον όπου το brand ΑΛΑΜΠΡΑ συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στην Κύπρο αλλά και αγορές του εξωτερικού.
Από τη μαθητεία δίπλα στον πατέρα, στη δική σας σφραγίδα στην επιχείρηση. Ποια ήταν τα πρώτα σας βήματα μέσα στην εταιρεία και πώς ήταν η μετάβαση στη νέα γενιά της ΑΛΑΜΠΡΑ;
Δυσκολεύομαι, πραγματικά, να θυμηθώ τη ζωή μου εκτός εταιρείας, πόσο μάλλον να προσδιορίσω πότε και ποια ήταν τα πρώτα μου βήματα σ’ αυτήν. Ο λόγος είναι επειδή ξεκινήσαμε μέσα σ’ αυτήν από πάρα πολύ μικρή ηλικία, μπήκαμε από πολύ νωρίς στα κατατόπια της επιχείρησης. Ξέρετε, δεν είναι υπερβολή όταν λέμε ότι μεγαλώσαμε μέσα στο γάλα. Μαθητές του δημοτικού ακόμη, περνούσαμε εδώ ακόμα και τις καλοκαιρινές μας διακοπές, στο εργοστάσιο μέσα, με συμμετοχή στην παραγωγική διαδικασία. Κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής μου θητείας αλλά και των σπουδών μου μετέπειτα, είχα πάντοτε ενεργό ρόλο στην εταιρεία... Δεν υπάρχει κάποιο χρονικό ορόσημο που να προσδιορίζει τη μετάβαση στην επόμενη γενιά, διότι έγινε τόσο φυσικά και ομαλά, καθώς τα καθήκοντα μεταφέρονταν καθημερινά και με τρόπο που, τόσο το προσωπικό μας, που ήταν έτσι κι αλλιώς δεμένο με τη 2η γενιά και την είχε αγκαλιάσει, όσο και το πελατολόγιό μας, έζησαν την ομαλή μετάβαση χωρίς να γίνει αισθητή η αλλαγή στη δομή.
Το φρέσκο γάλα ΑΛΑΜΠΡΑ αποτέλεσε μια μεγάλη και στρατηγική κίνηση. Πώς πάρθηκε αυτή η απόφαση και τι σηματοδοτεί για εσάς;
Εγώ το βλέπω ως φυσιολογική εξέλιξη και έτσι θα το χαρακτήριζα, δεδομένης της ιστορίας της οικογένειάς μας και της άρρηκτης σχέσης που έχουμε με το γάλα. Μια ιστορία καλά γνωστή, που το νήμα της μας πάει πολύ πίσω, στην εποχή της γιαγιάς Κακουλούς που με το γάλα της οικογενειακής φάρμας παρασκεύαζε στο χωριό Αλάμπρα φρέσκα χαλλούμια και γιαούρτια.
Μην ξεχνάτε, επίσης, πως όταν αποφασίσαμε ότι ήρθε η ώρα να διεκδικήσουμε μερίδιο στην αγορά φρέσκου γάλακτος, είχαμε ήδη 40 χρόνια παρουσίας και κατείχαμε ηγετική θέση στην επεξεργασία φρέσκου γάλακτος με πέραν των 80.000.000 λίτρων ετησίως. Σαφώς, ως οικογένεια, επιδιώκουμε τη συνεχή ανάπτυξη και ανοδική πορεία της εταιρείας μας και θέλουμε συνεχώς να εξελισσόμαστε αλλά και να πρωταγωνιστούμε στο κυπριακό επιχειρείν. Διαισθανθήκαμε, λοιπόν, ότι ήταν ώρα για το επόμενο βήμα, για ένα ακόμα ορόσημο στη μακρόχρονη ιστορία μας και -το κυριότερο- είχαμε τη συσσωρευμένη γνώση και εμπειρία που απέφερε η 40χρονη πορεία μας. Και το κάναμε με γνώμονα πάντα τη φιλοσοφία μας να προσφέρουμε αγνά προϊόντα που χαρακτηρίζονται από αυθεντική γεύση, προκειμένου να παρέχουμε στον καταναλωτή μία επιπλέον ποιοτική επιλογή.
Φαίνεται ότι η «ψυχή» της εταιρείας μένει ίδια, αλλάζει ο τρόπος. Πώς καταφέρνετε να ισορροπείτε ανάμεσα στον σεβασμό στην παράδοση και την ανάγκη για καινοτομία;
Πιστέψτε με, δεν είναι καθόλου δύσκολο. Το ένα δεν αναιρεί το άλλο, ούτε συγκρούονται. Οι αρχές με τις οποίες μεγαλώσαμε και με τις οποίες πορευτήκαμε όλα αυτά τα χρόνια, δεν ήταν άλλες από την παράδοση και την παρακαταθήκη των προηγούμενων γενιών. Αυτός ήταν, αυτός είναι και αυτός θα παραμείνει ο φάρος μας. Εξελισσόμαστε, επενδύουμε διαρκώς στην ανάπτυξη και στην καινοτομία, στοχοπροσηλωμένοι σε δύο λέξεις: ποιότητα και αυθεντικότητα. Συνεπώς, έτσι είναι όπως το είπατε. Ο τρόπος είναι που αλλάζει. Η «ψυχή» παραμένει ίδια.
Το marketing της εταιρείας τα τελευταία χρόνια δείχνει πιο σύγχρονο, δυναμικό, πιο κοντά στη νέα εποχή. Ποια φιλοσοφία το διέπει;
Με 40 χρόνια ιστορίας έχουμε και τη γνώση και την εμπειρία ώστε να υλοποιούμε τους στόχους που θέτουμε. Βεβαίως, ως εταιρεία δεν θα μπορούσαμε να μην εξελισσόμαστε και σ’ αυτό τον τομέα, παρακολουθώντας τα διεθνή πρότυπα και ακολουθώντας νέες προσεγγίσεις. Παρακολουθούμε ανελλιπώς τις τάσεις της αγοράς, τις εξελίξεις στον χώρο του εμπορίου και το μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον, καθορίζουμε τους στόχους μας και προχωρούμε σε κάθε νέο βήμα με έρευνα, μελέτη, σκληρή δουλειά και δομημένη στρατηγική, αξιώνοντας συνεχώς να έχουμε πρωταγωνιστικό ρόλο. Παράλληλα, με σωστή στρατηγική προώθησης, διαμορφώνουμε την επιτυχημένη πορεία ενός προϊόντος στην αγορά, με στόχο πάντοτε να κατακτούμε την κορυφαία θέση στις προτιμήσεις του καταναλωτή. Όλα αυτά όμως, διέπονται από την ανθρωποκεντρική προσέγγισή και την οικογενειακή φύση της Γαλακτοβιομηχανίας μας, που παραμένει αναλλοίωτη στον χρόνο.
Πώς βιώνετε την αγάπη και εμπιστοσύνη του κυπριακού κοινού; Σας αγκαλιάζει και η νέα γενιά καταναλωτών;
Είμαστε πραγματικά πάρα πολύ περήφανοι για τη στήριξη του κόσμου και για την εμπιστοσύνη που δείχνει σε κάθε νέο μας βήμα, αγκαλιάζοντας τα προϊόντα μας, «χαρίζοντας» μας έτσι την ηγετική θέση στον κλάδο μας. Θεωρώ ότι η αφοσίωση που επιδεικνύουμε στη διατήρηση των παραδοσιακών γεύσεων, το μεράκι για προσφορά ποιοτικών προϊόντων και η ευελιξία στην καινοτομία, παραγωγικά και προϊοντικά, είναι το βασικό μας πλεονέκτημα μας, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που παρακινούν όλη αυτή την αγάπη του κόσμου. Και ναι, η αγκαλιά προέρχεται και από τη νέα γενιά καταναλωτών, γεγονός που μας κάνει ιδιαίτερα αισιόδοξους και μας δίνει ώθηση να προχωρούμε. Και αν κρίνω κι από τη θερμή ανταπόκριση που είχε το ΓΑΛΑ ΜΟΟ Σοκολάτας και στις πολύ μικρότερες ηλικίες, αυτή η σχέση θα συνεχιστεί για πολλές δεκαετίες ακόμα.
Ποια θεωρείτε ότι είναι τα επόμενα βήματα ανάπτυξης για την εταιρεία; Πού θέλετε να τη δείτε σε 5-10 χρόνια;
Διαχρονική επιδίωξή μας είναι να προχωράμε μπροστά διατηρώντας την υψηλή ποιότητα και καινοτομώντας με την προώθηση μιας ευρείας γκάμας προϊόντων, η οποία καλύπτει τις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. Και αισθανόμαστε υπερηφάνεια που το κυπριακό brand ALAMBRA έχει πλέον τη μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων στην αγορά και εξάγεται σε 40 χώρες ανά το παγκόσμιο. Θα συνεχίσουμε προς αυτή την κατεύθυνση, επιδιώκοντας τη συνεχή ανάπτυξη και ανοδική πορεία της εταιρείας μας. Έχοντας πει αυτά και αφού με ρωτάτε πού θέλω να δω την εταιρεία σε 5-10 χρόνια, σας λέω λοιπόν πως θέλω να δω το brand ΑΛΑΜΠΡΑ να εξακολουθήσει να ηγείται και να πρωταγωνιστεί στο κυπριακό επιχειρείν να ανοίγει νέες αγορές για το παραδοσιακό μας Χαλλούμι στο εξωτερικό, παραμένοντας αυτό που είναι: ένα ποιοτικό κυπριακό brand, που παρέχει στον καταναλωτή την αυθεντικότητα και την υψηλή ποιότητα που αναζητεί.
Αν μπορούσατε να μεταφέρετε ένα μόνο μήνυμα για την ΑΛΑΜΠΡΑ και την πορεία της, ποιο θα ήταν;
Έχω ισχυρή την άποψη και βαθιά την πεποίθηση πως μία είναι η λέξη που μπορεί να περιγράψει την συνεπέστατη και αταλάντευτη μακρόχρονη πορεία της ΑΛΑΜΠΡΑ: Αφοσίωση! Αφοσίωση στην ποιότητα, αφοσίωση στην παράδοση, αφοσίωση στη γεύση, αφοσίωση στον άνθρωπο και εξέλιξη χωρίς να ξεχνάμε από που αρχίσαμε!.