Retail
Toyota: Καμπανάκι για τα κέρδη – Πλήγμα ¥180 δισ. Απρίλιο και Μάιο λόγω δασμών
Toyota: Καμπανάκι για τα κέρδη – Πλήγμα ¥180 δισ. Απρίλιο και Μάιο λόγω δασμών

Για μια δύσκολη χρονιά προετοιμάζεται η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota Motor, προειδοποιώντας για πτώση των κερδών της, καθώς οι παγκόσμιοι κατασκευαστές προσπαθούν να προστατευθούν από την αναταραχή των δασμών του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ.

Η εταιρεία προβλέπει λειτουργικά κέρδη ύψους 3,8 τρισεκατομμυρίων γεν (26 δισεκατομμυρίων δολαρίων) για το έτος που λήγει στις 31 Μαρτίου 2026, ανακοίνωσε την Πέμπτη, υπολειπόμενη κατά πολύ των προσδοκιών των αναλυτών για 4,7 τρισεκατομμύρια γεν. Το ποσό αυτό συγκρίνεται με 4,8 τρισεκατομμύρια γεν ένα χρόνο νωρίτερα και με το ρεκόρ των 5,35 τρισεκατομμυρίων γεν κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2024 – ένα ιστορικό υψηλό για οποιαδήποτε ιαπωνική εταιρεία. οι επιφυλακτικές προοπτικές ακολουθούν ένα χλιαρό φινάλε του τελευταίου οικονομικού έτους, με τα κέρδη να αυξάνονται κατά 0,3% στα 1,1 τρισεκατομμύρια γεν το τέταρτο τρίμηνο, χάρη στη σταθερή ανάκαμψη των πωλήσεων στις ΗΠΑ, την Ιαπωνία και την Κίνα.

Η Toyota δήλωσε ότι έχει συνυπολογίσει προκαταρκτικά ένα πλήγμα 180 δισεκατομμυρίων γεν στα κέρδη της κατά τους μήνες Απρίλιο και Μάιο από τους δασμούς των ΗΠΑ. Εντάσσεται στον αυξανόμενο αριθμό αυτοκινητοβιομηχανιών, αντιπροσώπων και προμηθευτών ανταλλακτικών αυτοκινήτων που έχουν επηρεαστεί από τη συνεχώς μεταβαλλόμενη εμπορική στρατηγική του Τραμπ, σύμφωνα με το Bloomberg.

Την περασμένη εβδομάδα, ο Τραμπ προσέφερε κάποια ανακούφιση στη βιομηχανία υπογράφοντας μια οδηγία που θα εξαιρούσε τα εισαγόμενα αυτοκίνητα από τους ξεχωριστούς δασμούς σε αλουμίνιο και χάλυβα. Η κίνηση αυτή ήρθε παράλληλα με μια ξεχωριστή διακήρυξη που επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν και πωλούν ολοκληρωμένα αυτοκίνητα στις ΗΠΑ να διεκδικήσουν αντιστάθμιση αξίας έως και 3,75% της αξίας των αμερικανικής κατασκευής οχημάτων – μια προσωρινή αναστολή από τον δασμό 25% επί των εισαγόμενων εξαρτημάτων που τέθηκε σε ισχύ στις 3 Μαΐου.

Ενώ οι αλλαγές πολιτικής έχουν περιπλέξει τα επενδυτικά σχέδια πολλών εταιρειών, η Toyota υποστήριξε ότι θα παραμείνει στην πορεία της όσον αφορά τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ.

Εν τω μεταξύ, ο αντίκτυπος των δασμών οδήγησε τη Nissan Motor να σταματήσει τις παραγγελίες στις ΗΠΑ για SUV που κατασκευάζονται στο Μεξικό, ενώ η Honda Motor Co. μεταφέρει την παραγωγή της υβριδικής έκδοσης του Civic της από την Ιαπωνία στις ΗΠΑ. Η Mazda Motor Corp. θα σταματήσει να εξάγει στον Καναδά έναν τύπο μοντέλου που κατασκευάζεται στις ΗΠΑ ως προσωρινό αντίμετρο.

Οι ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη αγορά για πέντε από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας. Αντιπροσώπευε περίπου το 23% των παγκόσμιων πωλήσεων της Toyota πέρυσι, το 28% της Nissan και το 71% της Subaru, σύμφωνα με την Bloomberg Intelligence. Από τα περίπου 5,9 εκατομμύρια οχήματα που πούλησαν οι κατασκευαστές της Ιαπωνίας στις ΗΠΑ πέρυσι, περίπου τα μισά ήταν εισαγόμενα.

Οι μεγάλες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Toyota, είδαν μια αύξηση των πωλήσεων στις ΗΠΑ τον Μάρτιο, καθώς οι πελάτες έσπευσαν να κλειδώσουν τις αγορές τους πριν από την έναρξη ισχύος των δασμών και την πιθανή προσθήκη χιλιάδων δολαρίων στις τιμές των αυτοκινήτων.

Εκτός από τις επιπτώσεις των αμερικανικών δασμών στην Toyota, οι επενδυτές αξιολογούν τον αντίκτυπο της απόπειρας εξαγοράς της επιχείρησης αργαλειού και ανταλλακτικών αυτοκινήτων Toyota Industries Corp. από τον πρόεδρο Akio Toyoda. Η πρότασή του αποτιμά την τελευταία στα 6 τρισεκατομμύρια γιεν και θα την κατέτασσε μεταξύ των μεγαλύτερων εξαγορών που έχουν καταγραφεί παγκοσμίως.