Της Χρύσω Τζιαμπάζη
Με εμπειρία δύο δεκαετιών στον χώρο, μοιράζεται σκέψεις για το παρόν και το μέλλον της επικοινωνίας στην Κύπρο και την Ευρώπη, την επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης, αλλά και το τι έχει πραγματικά αξία στο επάγγελμά του σήμερα. Μιλά για την αυθεντικότητα, τη στρατηγική σκέψη και τη σημασία της ουσιαστικής κατανόησης των αναγκών κάθε οργανισμού, στοιχεία που, όπως επισημαίνει, μετρούν περισσότερο από εφήμερα σλόγκαν ή επιφανειακές εντυπώσεις.
Πείτε μας λίγα λόγια για τη δική σας πορεία στο χώρο της επικοινωνίας – πώς ξεκινήσατε, τι σας ενέπνευσε να ακολουθήσετε αυτόν τον κλάδο και πώς σας οδήγησε τελικά στη δημιουργία της Purpose Communications;
Από τα πρώτα μου επαγγελματικά βήματα ήξερα πως ήθελα να κινηθώ στον ευρύτερο χώρο της επικοινωνίας. Ξεκίνησα από τη δημοσιογραφία, με εμπειρίες στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τον έντυπο Τύπο, γιατί πίστευα και συνεχίζω να πιστεύω, ότι για να καταλάβεις σε βάθος πώς επικοινωνείται κάτι, πρέπει πρώτα να μάθεις πώς λειτουργεί το ίδιο το περιβάλλον στο οποίο απευθύνεται. Ήθελα να χτίσω σφαιρική αντίληψη, να γνωρίσω από κοντά τους μηχανισμούς, τις ανάγκες και τις ευκαιρίες αυτού του χώρου.
Μετά από περίπου μια δεκαετία στα ΜΜΕ, η μετάβαση στον τομέα της στρατηγικής επικοινωνίας έγινε σχεδόν φυσικά. Δούλεψα σε διάφορα πόστα, συνεργάστηκα με αρκετούς ανθρώπους που εκτιμώ και έμαθα πολλά μέσα από την πράξη, από την καθημερινότητα, τις απαιτήσεις και τις εξελίξεις του επαγγέλματος. Όλη αυτή η εμπειρία με οδήγησε το 2022 στην απόφαση να δημιουργήσω την Purpose Communications· μια εταιρεία που εκφράζει τον τρόπο που εγώ και οι συνεργάτες μου αντιλαμβανόμαστε την ουσιαστική, ανθρώπινη και αποτελεσματική επικοινωνία.
Η ίδρυση της Purpose ήταν για μένα ένας προσωπικός και επαγγελματικός σταθμός. Ήρθε τη στιγμή που ένιωσα ότι μπορώ να προσφέρω κάτι διαφορετικό, στηριγμένο στην εμπειρία, τη δημιουργικότητα και τη βαθιά κατανόηση των αναγκών της αγοράς. Και αυτό δεν το χτίζεις μόνος σου, το χτίζεις με ομάδα. Και εγώ είχα την τύχη να βρεθώ με ανθρώπους που μοιραζόμαστε κοινές αρχές, επαγγελματισμό και πάθος για αυτό που κάνουμε.
Ποιο ήταν το όραμα πίσω από την ίδρυση της Purpose Communications και ποια είναι σήμερα η βασική της αποστολή; Τι είναι αυτό που την ξεχωρίζει από άλλες εταιρείες επικοινωνίας;
Το όραμα πίσω από την ίδρυση της Purpose Communications ήταν ξεκάθαρο. Να δημιουργήσουμε έναν σύγχρονο, ευέλικτο συνεργάτη στρατηγικής επικοινωνίας που να βλέπει πέραν από τις καμπάνιες και τις «εντυπώσεις». Θέλαμε να χτίσουμε μια εταιρεία που να εστιάζει στον άνθρωπο, είτε είναι πελάτης, κοινό, συνεργάτης και να προσφέρει λύσεις που βασίζονται στη στρατηγική σκέψη, στην καλή γνώση του περιβάλλοντος και στο κατάλληλο περιεχόμενο τη σωστή στιγμή.
Σχεδόν τρία χρόνια μετά, η αποστολή μας παραμένει η ίδια. Να στηρίζουμε επιχειρήσεις και οργανισμούς ώστε να λένε την ιστορία τους με τρόπο αυθεντικό, ουσιαστικό και αποτελεσματικό. Δεν μας ενδιαφέρει απλώς να δημιουργήσουμε «engaging posts» ή «catchy slogans», μας ενδιαφέρει να υπάρχει συνοχή, στόχος και αποτέλεσμα σε ό,τι επικοινωνούμε.
Αυτό που μας ξεχωρίζει, θεωρώ πως είναι η ισορροπία ανάμεσα στη στρατηγική και την καθημερινότητα. Δεν είμαστε απλώς δημιουργικοί· είμαστε πρακτικοί, μεθοδικοί και κοντά στους πελάτες μας. Ακούμε, συνεργαζόμαστε, προτείνουμε και πολλές φορές λέμε και το δύσκολο «όχι» όταν κάτι δεν είναι προς όφελος του στόχου. Δεν βλέπουμε τον ρόλο μας ως «προμηθευτή υπηρεσιών», αλλά ως επαγγελματικό συνοδοιπόρο που χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης με διάρκεια.
Το πελατολόγιο της Purpose έχει εξελιχθεί και διευρυνθεί σημαντικά. Πώς πετύχατε τη δημιουργία ενός τόσο σπουδαίου πελατολογίου;
Το πελατολόγιό μας χτίστηκε βήμα-βήμα, με σταθερότητα, συνέπεια και αληθινό ενδιαφέρον για τους ανθρώπους πίσω από κάθε brand. Δεν επιδιώξαμε ποτέ την ταχύτητα, αλλά τη σωστή χημεία και τις σχέσεις που μπορούν να αντέξουν στον χρόνο. Προσεγγίζουμε τους πελάτες μας ως συνεργάτες, αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες τους, κατανοούμε την πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν και εργαζόμαστε μαζί τους, με στόχο να προσφέρουμε ουσία.
Σχεδόν τρία χρόνια μετά, έχουμε τη χαρά να συνεργαζόμαστε με εταιρείες από ένα ευρύ φάσμα κλάδων: τον χρηματοπιστωτικό τομέα, την υγεία, την τεχνολογία, τη ναυτιλία, την ενέργεια, τις κατασκευές, το fintech, αλλά και οργανισμούς της κοινωνίας των πολιτών. Αυτό για εμάς δεν είναι μόνο δείκτης εξέλιξης· είναι ευθύνη και επιβεβαίωση πως η προσέγγισή μας λειτουργεί.
Είναι ιδιαίτερη τιμή για εμάς ότι αρκετοί πελάτες που μας εμπιστεύτηκαν από την πρώτη μέρα ή στον πρώτο χρόνο λειτουργίας μας, συνεχίζουν μέχρι σήμερα να είναι συνοδοιπόροι μας. Την ίδια στιγμή, το πελατολόγιό μας εμπλουτίζεται σταθερά με νέες συνεργασίες, πάντα με την ίδια φιλοσοφία, να είμαστε εκεί με ειλικρίνεια, δημιουργικότητα και στρατηγική σκέψη.
Ζούμε στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης. Πώς επηρεάζει – ή πρόκειται να επηρεάσει – η ΤΝ τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζεται και υλοποιείται η επικοινωνία και η διαφήμιση; Ποια είναι η δική σας προσέγγιση ως εταιρεία;
Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν είναι απλώς μια τάση· είναι ήδη μέρος της καθημερινότητας μας και φυσικά της δουλειάς μας. Στην Purpose Communications βλέπουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη με πολύ θετικό βλέμμα, ως ευκαιρία να γίνουμε καλύτεροι, πιο αποτελεσματικοί και πιο δημιουργικοί.
Ενημερωνόμαστε συνεχώς για τις εξελίξεις, εκπαιδευόμαστε σε νέα εργαλεία και δοκιμάζουμε πρακτικές που μπορούν να ενισχύσουν τη δουλειά μας, είτε αυτό σημαίνει πιο έξυπνη διαχείριση πληροφορίας, είτε πιο γρήγορη παραγωγή περιεχομένου, είτε καλύτερη κατανόηση των αναγκών του κοινού. Χωρίς, βέβαια, να ξεχνάμε πως στον πυρήνα της επικοινωνίας βρίσκεται πάντα ο άνθρωπος. Η κρίση, η εμπειρία και η ενσυναίσθηση δεν υποκαθίστανται από καμία πλατφόρμα.
Γι’ αυτό και η δική μας προσέγγιση είναι ισορροπημένη. Ενσωματώνουμε την Τεχνητή Νοημοσύνη εκεί όπου μπορεί να προσφέρει προστιθέμενη αξία, χωρίς να χάνουμε τον στρατηγικό μας προσανατολισμό. Παράλληλα, μέσα από το blog μας προσπαθούμε να μεταφέρουμε τη γνώση και να κρατάμε τους συνεργάτες και αναγνώστες μας ενήμερους για τις εξελίξεις, πάντα με απλό, κατανοητό και πρακτικό τρόπο.
Η τεχνολογία τρέχει και είναι στο χέρι μας να την αξιοποιήσουμε σωστά. Στην Purpose Communications, πιστεύουμε ότι αυτό γίνεται με διαρκή μάθηση, ειλικρινή διάθεση προσαρμογής και πίστη στις αξίες που δεν αλλάζουν, όσα κι αν αλλάζουν γύρω μας.
Πώς βλέπετε να εξελίσσεται ο τομέας της επικοινωνίας στην Κύπρο; Υπάρχουν ιδιαίτερες προκλήσεις ή και ευκαιρίες που διαμορφώνουν το τοπικό περιβάλλον;
Η επικοινωνία στην Κύπρο βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα και γίνεται σίγουρα πιο στρατηγική, πιο στοχευμένη. Ωστόσο, είναι άδικο να τη συγκρίνουμε με μεγάλες αγορές που λειτουργούν με τελείως διαφορετικά μεγέθη, ρυθμούς και προϋπολογισμούς. Η μικρή μας κλίμακα έχει τα δικά της όρια, αλλά δημιουργεί και ευελιξία. Υπάρχει έδαφος για εξαιρετικές δουλειές, αρκεί να υπάρχει εμπιστοσύνη, σωστός σχεδιασμός και ξεκάθαρη στόχευση. Η πρόκληση είναι να χτίζουμε με διάρκεια και συνέπεια, και βλέπω όλο και περισσότερους να το επιχειρούν αυτό.
Με την εμπειρία σας των τελευταίων 20 ετών, τι θα λέγατε σε ένα νέο ή μια νέα που θέλει να ασχοληθεί με τη διαφήμιση και την επικοινωνία σήμερα; Τι έχει αλλάξει και τι παραμένει θεμελιώδες σε αυτόν τον κόσμο;
Πολλά έχουν αλλάξει, η τεχνολογία, η ταχύτητα, τα κανάλια επικοινωνίας, η σχέση με το κοινό. Αυτός ο χώρος είναι πλέον πιο απαιτητικός, αλλά και πιο συναρπαστικός από ποτέ. Όμως, όσο αλλάζουν τα εργαλεία, τόσο πιο σημαντικές γίνονται οι σταθερές: η συνέπεια, η εντιμότητα, η κατανόηση του τι πραγματικά έχει αξία να ειπωθεί και με ποιον τρόπο.
Σε έναν νέο άνθρωπο που θέλει να μπει στον χώρο, θα έλεγα να είναι περίεργος, να ακούει, να διαβάζει και να παρατηρεί. Να δουλεύει με σεβασμό, σκληρά, να μη βιάζεται και να μην επαναπαύεται. Η επικοινωνία δεν είναι μόνο δημιουργικότητα, είναι και ευθύνη. Και όσοι το καταλάβουν αυτό από νωρίς, μπορούν να χτίσουν μια πορεία με διάρκεια και ουσία.