Ο Επικεφαλής Επιστήμονας για Έρευνα, Καινοτομία και Τεχνολογία της Κυπριακής Δημοκρατίας, κ. Δημήτρης Σκουρίδης, συμμετείχε στο συνέδριο “AI in Marketing – The Next Level” που διοργανώθηκε από την BOUSSIAS Cyprus, παρουσιάζοντας το στρατηγικό όραμα της Κύπρου για την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) και τον αντίκτυπό της στο μέλλον του marketing.
Κατά την κεντρική του ομιλία, ο κ. Σκουρίδης τόνισε ότι η εθνική στρατηγική της Κύπρου για την ΤΝ είναι σταθερά προσανατολισμένη στον άνθρωπο. Σκοπός δεν είναι η αντικατάσταση του ανθρώπου με την ΤΝ, αλλά η δημιουργία συνθηκών που θα επιτρέψουν σε εργαλεία ΤΝ να επιταχύνουν την αύξηση της παραγωγικότητάς του, υποστηρίζοντας την ηθική καινοτομία. Υπογράμμισε ότι η στρατηγική της χώρας είναι πλήρως ευθυγραμμισμένη με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό για την ΤΝ (EU AI Act), ο οποίος διασφαλίζει διαφάνεια, εξηγησιμότητα και ασφάλεια.
«Δεν χτίζουμε ένα μέλλον όπου η ΤΝ αντικαθιστά τον άνθρωπο, αλλά ένα μέλλον όπου ο άνθρωπος ευημερεί χάρη σε αυτήν», σημείωσε.
Εστιάζοντας στη μεταμόρφωση του marketing, παρουσίασε πέντε βασικές αρχές για την εξατομίκευση με βάση την ΤΝ, ως θεμέλια για μια πιο στοχευμένη και αποτελεσματική επικοινωνία με τους καταναλωτές: σχετικότητα, κατανόηση συμπεριφοράς και συναισθημάτων, πρόβλεψη αναγκών, προσωποποιημένες στρατηγικές απόκτησης και βελτιστοποίηση εμπειριών σε πραγματικό χρόνο. Τόνισε πως η μετάβαση αυτή σηματοδοτεί την αντικατάσταση της μαζικής στόχευσης από μια δυναμική, προσωποκεντρική προσέγγιση.
«Με την ΤΝ οι marketers έχουν πλέον εργαλεία να αφουγκράζονται και να ανταποκρίνονται καλύτερα, και να μαντεύουν και να γενικεύουν λιγότερο», δήλωσε.
Ο κ. Σκουρίδης επανέλαβε τη δέσμευση της Κύπρου για ηθική υιοθέτηση της ΤΝ, με βάση την εμπιστοσύνη και τον ανθρώπινο έλεγχο. Τόνισε τη σημασία της συμμόρφωσης, της εξηγησιμότητας και της διαφάνειας, ιδιαίτερα στον τομέα του marketing. «Πρέπει να υπαρχει ανθρώπινη εποπτεία και να διασφαλίζεται ότι η εξατομίκευση παραμένει προσανατολισμένη στην αξία και όχι στη χειραγώγηση», πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στις ευρύτερες επιπτώσεις, παρουσίασε τον στόχο της Κύπρου να καταστεί περιφερειακός κόμβος για υπεύθυνες και καινοτόμες τεχνολογίες ΤΝ, στο πλαίσιο του Vision 2035. Η στρατηγική αυτή αποσκοπεί στη βελτίωση των δημόσιων υπηρεσιών, την ενίσχυση των ΜΜΕ και την προώθηση της ποιοτικής εργασίας και δημιουργικότητας.
«Χτίζουμε ένα έθνος καινοτομίας. Ένα μέλλον όπου η ΤΝ βοηθά τους ανθρώπους να εργάζονται έξυπνα, να ζουν καλύτερα και να ηγούνται με σκοπό», σημείωσε.
Καταλήγοντας, αναφέρθηκε στη μεταμόρφωση των customer journeys μέσω της ΤΝ, στη δημιουργία νέων επαγγελματικών ρόλων όπως οι prompt engineers και οι ειδικοί στην AI-driven δημιουργικότητα, και υπογράμμισε ότι η Κύπρος είναι έτοιμη να πρωτοστατήσει σε ένα ηθικά καθοδηγούμενο, επενδυτικά ελκυστικό AI-powered marketing μέλλον.
«Η Κύπρος σχεδιάζει το μέλλον του marketing αξιοποιώντας την ΤΝ — με υπευθυνότητα και τον άνθρωπο στο επίκεντρο — δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για τα Διαφημιστικά Γραφεία και Marketing Agencies, έτσι ώστε να προσφέρουν πιο ουσιαστικές, ανθρωποκεντρικές εμπειρίες και να ξεχωρίσουν μέσα από συμπεράσματα που βασίζονται στο AI και την καινοτομία.»
Το συνέδριο συγκέντρωσε κορυφαίους ειδικούς, επαγγελματίες και καινοτόμους από το χώρο του marketing και της τεχνολογίας, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο της Κύπρου ως ηγέτιδας δύναμης στην υπεύθυνη αξιοποίηση της ΤΝ.