Ο Alex Alonso, επικεφαλής δεδομένων και αναλύσεων στη Society for Human Resource Management (SHRM), δημιούργησε έναν AI «κλώνο» του CEO του, Johnny Taylor Jr., χρησιμοποιώντας emails και δημόσιες εμφανίσεις του. Ο chatbot-CEO δίνει ανατροφοδότηση στις ιδέες του Alonso, ώστε να είναι βελτιωμένες πριν τις παρουσιάσει στον πραγματικό Taylor.
Ο Alonso λέει ότι το πείραμα βρίσκεται «σε εξέλιξη», αλλά τον βοήθησε να σκέφτεται πιο δημιουργικά. Παρόμοια παραδείγματα εμφανίζονται σε διάφορες εταιρείες, καθώς οι AI εκδοχές CEOs γίνονται πιο συχνές — με στόχο να κάνουν τη διοίκηση πιο προσιτή σε εργαζομένους και κοινό.
Η Klarna, για παράδειγμα, δημιούργησε τηλεφωνική γραμμή όπου οποιοσδήποτε μπορεί να μιλήσει με μια AI εκδοχή του CEO της, Sebastian Siemiatkowski, και έχει δεχτεί πάνω από 3.000 κλήσεις. Η Salomon επίσης αναπτύσσει έναν AI-CEO για να προσφέρει πρόσβαση στους εργαζομένους παγκοσμίως και να διατηρήσει τη γνώση και το όραμα του πραγματικού CEO.
Σύμφωνα με ειδικούς, η δημιουργία αυτών των ψηφιακών «δίδυμων» διαρκεί λίγες μέρες, αρκεί να υπάρχουν τα κατάλληλα δεδομένα. Οι εταιρείες όπως η PwC και η FTI Consulting βλέπουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για τέτοια έργα, με τις AI περσόνες να χρησιμοποιούνται κυρίως για HR, οικονομικά και επικοινωνία.
Παράλληλα, η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης εγείρει ανησυχίες για θέσεις εργασίας. Ο CEO της Anthropic, Ντάριο Αμοντέι, προειδοποίησε ότι η AI μπορεί να αυξήσει την ανεργία σε επαγγέλματα γραφείου. Εταιρείες όπως η Amazon, η Meta και η Salesforce έχουν ήδη προχωρήσει σε περικοπές προσωπικού, ενώ οι απόφοιτοι πληροφορικής δυσκολεύονται να βρουν εργασία, με τη ζήτηση για entry-level θέσεις να έχει μειωθεί κατά 8% από το 2022, σύμφωνα με την Oxford Economics.
Ωστόσο, πολλοί ειδικοί υποστηρίζουν ότι η AI δεν θα αντικαταστήσει τους ανθρώπους, αλλά θα τους ενισχύσει. Όπως απάντησε και ο AI-CEO της Klarna σε ερώτηση του CNN:
«Βλέπουμε την AI ως εργαλείο για να βελτιώσουμε τη δουλειά μας, όχι για να αντικαταστήσουμε τις ανθρώπινες ομάδες μας».
Πηγή: newmoney.gr