Economy
Ο Σολτς τάσσεται κατά των δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα
Αντίθετη και η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που επωφελείται από τις δραστηριότητές της στην Κίνα και θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες της
Ο Σολτς τάσσεται κατά των δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα
Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς τάχθηκε κατά των περιορισμών στο εμπόριο αυτοκινήτων, την ώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκεται στην επιβολή δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας επωφελείται από τις δραστηριότητές της στην Κίνα και θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες της ασιατικής χώρας εάν το εμπόριο παραμείνει «δίκαιο και ελεύθερο», δήλωσε ο Σολτς, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Η ΕΕ αναμένεται να παρουσιάσει αυτόν τον μήνα ένα σχέδιο για δασμούς που θα στοχεύουν τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά από έρευνα σχετικά με τις επιδοτήσεις στις εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας. Το Πεκίνο έχει σηματοδοτήσει ότι είναι έτοιμο να εξαπολύσει αντίποινα σε αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού που κατασκευάζονται στην ΕΕ, μια κίνηση που θα πλήξει περισσότερο τις γερμανικές Mercedes-Benz, Porsche και BMW.

«Η απομόνωση και οι παράνομοι τελωνειακοί φραγμοί απλώς κάνουν τα πάντα πιο ακριβά και όλους φτωχότερους», δήλωσε ο Σολτς σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Opel. «Δεν κλείνουμε τις αγορές μας στις ξένες εταιρείες, γιατί ούτε εμείς το θέλουμε αυτό για τις δικές μας», πρόσθεσε.

Η ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας έχει αντιταχθεί στους δασμούς, λέγοντας ότι οι συνδιαλλαγές της με την Κίνα διασφαλίζουν θέσεις εργασίας στην Γερμανία. Μια κλιμακούμενη εμπορική διαμάχη θα τροφοδοτούσε τον πληθωρισμό και θα καθυστερούσε τη μετάβαση σε μια καθαρότερη οικονομία, δήλωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Χέρμπερτ Ντις.

Οι Βρυξέλλες λαμβάνουν την απόφαση για τους δασμούς την ώρα που οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων επιβραδύνονται στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen AG και η Mercedes-Benz Group AG, να προσαρμόζουν τις πωλήσεις τους.

Ο Σολτς δήλωσε ότι η βιομηχανία θα πρέπει να συνεχίσει να στρέφεται προς την ενέργεια από μπαταρίες για να διασφαλίσει ότι θα παραμείνει ανταγωνιστική και τα επόμενα χρόνια. «Η αμφισβήτηση της προόδου, η καθυστέρηση της ανανέωσης και του μετασχηματισμού – αυτό θα είχε πικρές συνέπειες», δήλωσε ο Σολτς. «Αν το κάνουμε αυτό, οι άλλοι θα μας προσπεράσουν».