Economy
Μετά την εξαγορά από τον Μασκ, το Χ «στέρεψε» από νέους χρήστες
Η ανάπτυξη χρηστών στην πλατφόρμα X έχει πέσει σε τέλμα μετά την εξαγορά της από τον Ίλον Μασκ και την άνοδο του Threads
Μετά την εξαγορά από τον Μασκ, το Χ «στέρεψε» από νέους χρήστες

Δεν μπορεί κανείς να πει ότι η πλατφόρμα X (πρώην Twitter) τα πάει καλά από τότε που το αγόρασε ο Ίλον Μασκ, καθώς το μέσο κοινωνικής δικτύωσης καταγράφει επιβράδυνση με τον δισεκατομμυριούχο ιδιοκτήτης του να διχάζει το κοινό και να αντιμετωπίζει νέο ανταγωνισμό από την άνοδο της αντίπαλης πλατφόρμας Threads της Meta.

Σε στοιχεία που δεν είχαν δημοσιοποιηθεί προηγουμένως, η πλατφόρμα X είπε ότι ο αριθμός των παγκόσμιων ημερήσιων ενεργών χρηστών του το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ήταν 251 εκατομμύρια, αύξηση 1,6% από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. 

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη διψήφια ανάπτυξη που σημειώθηκε τα χρόνια που προηγήθηκαν της εξαγοράς από τον Μασκ, ο οποίος απέκτησε την εταιρεία για 44 δισεκατομμύρια δολάρια τον Οκτώβριο του 2022.

Ο όμιλος έχει χάσει διαφημιζόμενους από τότε που προχώρησε στην εξαγορά του ο Μασκ, εν μέρει λόγω της στάσης του ως «απολυταρχικός υπέρμαχος του ελεύθερου λόγου» και της απόφασής του να αφαιρέσει τους περισσότερους από τους συντονιστές περιεχομένου της πλατφόρμας, όπως υπογραμμίζουν οι Financial Times.

Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι αυτό οδήγησε σε μια πιο τοξική εμπειρία, αλλά ο Μασκ ισχυρίστηκε ότι χρειαζόταν «αποφασιστική δράση» για να αναχαιτιστούν οι αυξανόμενες οικονομικές απώλειες.

Η πλατφόρμα X αντιμετωπίζει νέο ανταγωνισμό

Η ιδιοκτήτρια του Facebook, Meta, κυκλοφόρησε την αντίπαλη πλατφόρμα Threads πριν από ένα χρόνο, σε μια προσπάθεια να αμφισβητήσει την πλατφόρμα X. Ο διευθύνων σύμβουλος Μαρκ Ζάκερμπεργκ αποκάλυψε ότι ο αριθμός μηνιαίων χρηστών είχε αυξηθεί σε 175 εκατομμύρια όταν την πλατφόρμα Χ διαθέτει 600 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες.

Ωστόσο, η εταιρεία αναλύσεων Sensor Tower εκτιμά ότι το Threads έχει μόνο 38 εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες – άτομα που ανοίγουν την εφαρμογή τουλάχιστον μία φορά την ημέρα – υποδηλώνοντας ότι οι χρήστες τη χρησιμοποιούν λιγότερο συχνά από άλλες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων.

Το Threads προσέλκυσε ένα αρχικό κύμα ενδιαφέροντος όταν η πλατφόρμα έκανε το ντεμπούτο της τον περασμένο Ιούλιο, και έγινε η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εφαρμογή ποτέ, με 100 εκατομμύρια εγγραφές την πρώτη εβδομάδα. Ωστόσο, υποβαθμίστηκε ευρέως όταν η χρήση του κατέρρευσε λίγο μετά. 

Πρώιμα εγκαίνια

Ο Ζάκερμπεργκ παραδέχτηκε σε μια παρουσίασε κερδών τον Φεβρουάριο ότι ήταν ένα από τα προϊόντα της εταιρείας που «λανσάραμε πριν να είμαστε έτοιμοι».

Η πλατφόρμα προσθέτει σταθερά χρήστες από το φθινόπωρο, χάρη στην επέκτασή της στην ΕΕ τον Δεκέμβριο και τις εγγραφές διασημοτήτων όπως η Τέιλορ Σουίφτ, η οποία έγινε μέλος τον Απρίλιο. Επωφελείται επίσης από την προώθηση αναρτήσεων στην αδελφή εφαρμογή Instagram, η οποία παρέχει περίπου τα δύο τρίτα της επισκεψιμότητάς της στον ιστό, δήλωσε το Similarweb.

Η Meta έχει αναπτύξει τις υπάρχουσες ομάδες εποπτείας της στο Threads και έχει δεσμευτεί να μην ενισχύει ειδήσεις ή πολιτικό περιεχόμενο στην πλατφόρμα, σε μια προσπάθεια να αποφύγει τον «εξονυχιστικό έλεγχο, την αρνητικότητα»…ή κινδύνους ακεραιότητας», δήλωσε πέρυσι ο Άνταμ Μοσέρι, επικεφαλής του Instagram και των Threads.

Μια πρόσφατη έρευνα της Ofcom διαπίστωσε ότι το 17% των ενηλίκων στο Ηνωμένο Βασίλειο χρησιμοποιούν το X ως πηγή ειδήσεων. Ωστόσο, η επισκεψημότητα στην πλατφόρμα έχει μειωθεί κατά τη διάρκεια των εθνικών προεκλογικών εκστρατειών στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, σύμφωνα με στοιχεία του Similarweb.

Το Χ διέψευσε τα στοιχεία του Similarweb, λέγοντας ότι οι μηνιαίοι χρήστες του αυξήθηκαν σημαντικά στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο από τον Αύγουστο του περασμένου έτους έως τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, χωρίς όμως να παρέχει συγκεκριμένα στοιχεία. 

Πηγή: ot.gr